Born free презентация

Born free!

Слайд 1The 10th of March


Слайд 2Born free!


Слайд 3Let’s pronounce:

Pollution
Acid rain
Toxic fumes
Habitat
Species
Recycling
Nest
Volunteers


Слайд 4Tools/equipment. Match the words with the pictures:
Watering can
nails
hammer
spade
ladder
rake


Слайд 5Translate the sentences:
Мы можем очищать пруды, чтобы уменьшить последствия загрязнения воды.
Используй

гвозди и молоток, чтобы построить скворечник.
Том использует лопату и грабли, чтобы сажать цветы.
Полей, пожалуйста, цветы. Лейка стоит в саду.
Макс читает книгу об экологии, чтобы понять жизненный цикл бабочки.
Возьми лестницу, чтобы собрать яблоки.
Грабли могут помочь собрать мусор.

Слайд 6Natural habitats:
Polar regions
Полярные регионы
woods
лес
desert
пустыня
Tropical rainforests
Тропический лес
wetlands
Заболоченная местность
Savannah (grassland)
саванна


Слайд 7Match the animals with their natural habitats:
Ex: Giraffes live in savannah.


Слайд 8Match the animals with their natural habitats:
Ex: Giraffes live in savannah.
savannah
Polar

region

woods

Tropical rainforest

wetlands

desert


Слайд 9Nature conservation [ˌkɔn(t)sə'veɪʃ(ə)n] – охрана природы
To be in danger – быть

в опасности
Endangered species – вымирающие виды
To survive – выживать
To act – вести себя
To protect – защищать
Drawbacks – недостатки
To recreate – воссоздавать
Cage – клетка


Слайд 10We all like going to the zoo, but what about the

animals?

Nature conservation

In the zoo we learn how to protect the animals

There’re many films about animals, so zoos are not necessary for our education

Animals are unhappy in cages

Zoos teach us how animals behave

We help animals to survive


Слайд 11The truth about circus:
To abuse – жестоко обращаться
To degrade – унижать
To

frighten – запугивать
To beat – бить
Cruel life conditions – жестокие условия жизни
Sharp hook – острый крюк
Electric shock – электрошок
Fear – страх
To punish – наказывать
To affect smb psychologically – наносить психологическую травму
Memory – память
To experience pain – испытывать боль
To be chained – быть закованным в цепи
Confined living space – ограниченное жизненное пространство
To spread disease – распространять заболевание



Слайд 12Role play
Do we have any right to keep wild animals in

cages and make them work in circus? Can we use them in our purposes? Prove your point of view.

Слайд 13Question tags
He is a student, isn’t he?
We worked a lot, didn’t

we?
It isn’t raining now, is it?
Tom has never been to London, has he?
Her hands are dirty. She has been planting flowers, hasn’t she?
We can reduce air pollution, can’t we?

Слайд 14Complete the sentences
Rose is cleaning out the pond,_____________?
Andy has been reading

a book for 15 minutes, ______________ ?
Sally is collecting rubbish,_______________?
They study at a secondary school, ___________?
You can speak three languages,_____________?
He has passed the exam,_________________?


Слайд 15For-and-against essay:
1. Introductory question
2. Give advantages of your problem (2-3)
-On the

one hand…
-First of all, it’s good because…
-Moreover… (более того)
3. Give disadvantages of you problem (2-3)
-On the other hand…
-Furthermore (кроме того)
4. Conclusion
-to sum up everything (подводя итоги) …
-In the end I’d like to say
-So, …
5. Your point of view
-However, I believe…
-I think…
-As for me, I believe…


Слайд 16Home task:
write an essay “Do people have any right to

use wild animals in their needs or for entertainment?”

Thank you for your work!


Обратная связь

Если не удалось найти и скачать презентацию, Вы можете заказать его на нашем сайте. Мы постараемся найти нужный Вам материал и отправим по электронной почте. Не стесняйтесь обращаться к нам, если у вас возникли вопросы или пожелания:

Email: Нажмите что бы посмотреть 

Что такое ThePresentation.ru?

Это сайт презентаций, докладов, проектов, шаблонов в формате PowerPoint. Мы помогаем школьникам, студентам, учителям, преподавателям хранить и обмениваться учебными материалами с другими пользователями.


Для правообладателей

Яндекс.Метрика