Metrics презентация

What are metrics? Metrics Counting, tracking, and presenting of data With respect to social media marketing Likes/unlikes, shares, comments, reach, engagement, post clicks, retweets, favorites Could be external (likes, shares, comments)

Слайд 1Metrics
UGBA 198
Haas School of Business
UC Berkeley


Слайд 2What are metrics?
Metrics
Counting, tracking, and presenting of data
With respect to social

media marketing
Likes/unlikes, shares, comments, reach, engagement, post clicks, retweets, favorites
Could be external (likes, shares, comments) or internal (post clicks, unlikes, reach)






Слайд 3Relevance
Just raw numbers and data without strategy
Numbers are important in marketing
Quantify

your success—return on investment (ROI)
Buy-in from executives and internal stakeholders
Relativity is IMPORTANT






Слайд 4Competitive Landscape


Слайд 5Measure relatively
Competitive analysis
How and what are your competitors doing?
Measure to

scale
Key to success when you first start out with social media marketing
Examples
UC Berkeley vs. Harvard vs. UCLA






Слайд 6Sample (external)


Слайд 7Measuring relatively breakdown
Engagement Ratio (people talking about this / total likes)
UC

Berkeley: 12,000/300,000 = 4.0%
Harvard: 50,000/4,000,000 = 1.25%
Growth Ratio (weekly new page likes / total likes)
UC Berkeley: 1600/300,000 = 0.53%
Harvard: 22,000/4,000,000 = 0.55%







Обратная связь

Если не удалось найти и скачать презентацию, Вы можете заказать его на нашем сайте. Мы постараемся найти нужный Вам материал и отправим по электронной почте. Не стесняйтесь обращаться к нам, если у вас возникли вопросы или пожелания:

Email: Нажмите что бы посмотреть 

Что такое ThePresentation.ru?

Это сайт презентаций, докладов, проектов, шаблонов в формате PowerPoint. Мы помогаем школьникам, студентам, учителям, преподавателям хранить и обмениваться учебными материалами с другими пользователями.


Для правообладателей

Яндекс.Метрика