NATURAL LANGUAGE UNDERSTANDING – NEW PARADIGM FOR MOBILE VAS CREATION AND MANAGEMENT презентация

Address: 82, Kutuy str., Kazan, 420073, Russia Phone: (843) 272-18-98, (843) 275-80-60, (917) 224-92-21 Fax: (8432) 275-80-07 E-mail: semantics@yandex.ru Production – NLCOMT - software for man-machine dialog interface creating, natural language

Слайд 1NLCOM Ltd.
NATURAL LANGUAGE UNDERSTANDING – NEW PARADIGM FOR MOBILE VAS CREATION

AND MANAGEMENT





Nail Ikhsanov


Слайд 2Address: 82, Kutuy str., Kazan, 420073, Russia Phone: (843) 272-18-98, (843) 275-80-60,

(917) 224-92-21 Fax: (8432) 275-80-07 E-mail: semantics@yandex.ru

Production – NLCOMT - software for man-machine dialog interface creating, natural language processing based (Russian, English), for wide adoption of new technology of man-machine communication

NLCOM Ltd.


Слайд 3Natural Language understanding

Natural Language understanding delete language barrier between subscriber and

VAS services - user can select and manage information service without any difficulties.

Слайд 4NLCOM Ltd.
NLCOMT features
Using formal model of NL for creating NL interface

for application as NL sublanguage specification – vocabulary + syntax + semantics + pragmatics + object language

Слайд 5NLCOM Ltd.
Projects
Technology
Morphological translator
Syntax translator
Semantic translator
Instrumental system
Dialog management system


Слайд 6NLCOM Ltd.
Projects
Development applications with NL-dialog trough SMS
“SMS-services guide”
“Melodies selection service”
Demo –

“Weather forecast service”
Virtual representative
Instrumental system for creating and maintenance NL-based dialog interfaces without programming

Слайд 7NLCOM Ltd.
Existing VAS interface drawbacks
narrowness of channel for management between user

and VAS program
lack of dialog
formal language
necessity for cope with formal codes
lack of access to information about existing services

Слайд 8NLCOM Ltd.
Current content providing technology

Mobile phone


Content database



Mobile phone operator company

TV
Radio
The Press
Advertisement
Internet

Sheet

of codes:
Melodies
Logotypes
Games

Melody


2304567
890603


Content-provider




Слайд 9NLCOM Ltd.
Intellectual interface

Cellular phone
What interesting staff you have today?


Mobile phone operator

company


Content providers

Dialogue:
Inforamtion
Reference
Consultation
Melodies
Logotypes




Virtual representative
NLCOM-INFO

SMS-services directory

Reference database



Слайд 10NLCOM Ltd.
Variants of connection NL-interface to VAS application
Direct – NL-requests translated

to input instructions of VAS application
Indirect – NL-based guide give to user possibility to select service number, function name and instruction code for using through traditional channel between user and VAS application
Embedded – VAS application management realized only by NL requests

Слайд 11NLCOM Ltd.
Example of dialogue for indirect NL-interface connection
----- 1) Вопрос:
что есть?
-----

1) Ответ:
SMS-сервисы: новости, гороскоп, игры, справки, календари, развлечения,
каналы и чаты, спорт, программа ТВ, юмор, афоризмы, погода, эротика, афиша,
словарь.
----- 2) Вопрос:
что такое афиша?
----- 2) Ответ:
Афиша: Казанская афиша, программа спортивных матчей, результаты матчей.
----- 3) Вопрос:
какие есть результаты матчей
----- 3) Ответ:
В соответствии с графиком спортивных игр вы можете узнать результаты
прошедшего тура в хоккее с шайбой или мячом, футболе, баскетболе, или
формуле 1. Возможна подписка на месяц, для которой нужен соответствующий
запрос на русском языке.
----- 4) Вопрос:
хочу подписаться
----- 4) Ответ:
Укажите вид спорта
----- 5) Вопрос:
хочу подписаться на спортивные игры
----- 5) Ответ:
Укажите вид спортивных игр: хоккей с шайбой, хоккей с мячом, футбол,
баскетбол, формула 1.
----- 6) Вопрос:
Футбол
----- 6) Ответ:
Для подписки на получение результатов спортивных игр по футболу
пошлите SMS-сообщение из одного числа - 105 на номер 347897.
----- 7) Вопрос:
Как узнать программу ТВ
----- 7) Ответ:
Сообщите название телеканала и время передачи
----- 8) Вопрос:
Телеканал Россия вечером
----- 8) Ответ:
Пошлите SMS-сообщение RTR181809 на номер 3482

Слайд 12NLCOM Ltd.
Example of dialog for direct NL-interface connection
----- 1) Вопрос:
rfrltkf
----- 1)

Ответ:
Ваш запрос не понятен. Задайте вопрос о погоде.
----- 2) Вопрос:
как дела
----- 2) Ответ:
Задайте вопрос о погоде.
----- 3) Вопрос:
какая сейчас погода?
----- 3) Ответ:
Для какого города Вы хотите получить прогноз погоды?
----- 4) Вопрос:
а для каких есть прогноз?
----- 4) Ответ:
Вы можете получать прогноз погоды по следующим городам: Санкт-Петербург,
Москва, Казань, Бугульма, Набережные Челны, Альметьевск, Нижнекамск.
----- 5) Вопрос:
дайте прогноз для Бугульмы
----- 5) Ответ:
Прогноз погоды на завтра, Бугульма. Пасмурно, небольшой дождь,
ветер юго-западный 2-3 м/с, атмосферное давление 762 мм., температура
днем 19-21 градусов, ночью - 15-17.
----- 6) Вопрос:
а для Альметьевска?
----- 6) Ответ:
Вас интересует подписка или прогноз погоды?
----- 7) Вопрос:
что такое подписка?
----- 7) Ответ:
По подписке Вы можете получать прогноз погоды в течение месяца для одного
из следующих городов:Санкт-Петербург, Москва, Казань, Бугульма,
Набережные Челны, Альметьевск, Нижнекамск.
------8) Вопрос:
Хочу подписку
----- 8) Ответ:
Ваша заявка выполнена. В течение месяца Вы будете получать прогноз погоды
для города Альметьевска.

Слайд 13NLCOM Ltd.
Content-provider gains
extending channel for interaction of subscriber and service
sharp decrease

of advertising spending
NL-based VAS guide as substitute for traditional advertising channels
increase of traffic by:
- new traffic of reference requests
- growing demand for VAS by suitable interface
- growing demand for VAS by better information about existing services

Слайд 14NLCOM Ltd.
Mobile operator gains
increasing subscribers loyalty for better service
traffic increasing for

all SMS-services
decreasing spends for call-center personnel

Слайд 15NLCOM Ltd.
User gains
better service for extending access to information and services
freedom

for expression of his needs
easy access for services
dialog communication with service
full access to all information about services

Слайд 16NLCOM Ltd.
Lacks of NL-interface using
tariffing problem – cost of making inquires

must be less then cost of receiving content
typesetting – not all users like SMS
lack of message size limit size of reference list
legal problems – variance of user requests form give to user possibility to contest the purchase

Слайд 17NLCOM Ltd.
NL interface applications choices
uniform access to all services through

NL-requests for unified number
separate access to individual service
united reference service with NL interface and keep existing mobile services in existing state
new services, based on NL dialogue potential:
- consultation for various fields;
- interlocutors for various domains;
- dialog-based games

Слайд 18NLCOM Ltd.
Future trends
Widely adoption of NL interface cause standardization of main

aspects of NL-interface using, construction and estimation
Possible directions for standardization:
requests for dialog interface
methods for specification connection of NLP with application;
methods for domain conceptual modeling

Voice recognition based dialog NL interface for all services

Обратная связь

Если не удалось найти и скачать презентацию, Вы можете заказать его на нашем сайте. Мы постараемся найти нужный Вам материал и отправим по электронной почте. Не стесняйтесь обращаться к нам, если у вас возникли вопросы или пожелания:

Email: Нажмите что бы посмотреть 

Что такое ThePresentation.ru?

Это сайт презентаций, докладов, проектов, шаблонов в формате PowerPoint. Мы помогаем школьникам, студентам, учителям, преподавателям хранить и обмениваться учебными материалами с другими пользователями.


Для правообладателей

Яндекс.Метрика