Classical University Management System as a Fundamental Factor of Continuous Quality Improvement of Professional Training презентация

Содержание

Темпус – 4 Сетевое взаимодействие университетов-партнеров в реализации многоуровневой системы подготовки и повышении квалификации специалистов в области образовательного менеджмента New realities of daily activity of modern universities:

Слайд 1 Classical University Management System as a Fundamental Factor of Continuous Quality

Improvement of Professional Training

September, 2012


Слайд 2 Темпус – 4 Сетевое взаимодействие университетов-партнеров в реализации многоуровневой системы подготовки

и повышении квалификации специалистов в области образовательного менеджмента

New realities of daily activity of
modern universities:

competition between universities;
the development of universities of the entrepreneurial type;
the decrease in the number of secondary school graduates.


It demands new approaches providing
continuous quality improvement of
professional training.



Слайд 3 Темпус – 4 Сетевое взаимодействие университетов-партнеров в реализации многоуровневой системы подготовки

и повышении квалификации специалистов в области образовательного менеджмента


The creation, introduction and
certification of quality
management system
ISO 9001-2009 is a
system-forming basis
which is able to coordinate
university organization
departments such as 13 faculties,
44 chairs, 10 divisions, 2 centres.


Слайд 4 Темпус – 4 Сетевое взаимодействие университетов-партнеров в реализации многоуровневой системы подготовки

и повышении квалификации специалистов в области образовательного менеджмента

Vitebsk State University
named after P.M. Masherov

initiated the creation, introduction and certification
the occupational health and safety management system

at Belarusian State Institute for Standardization and Certification.


Слайд 5 Темпус – 4 Сетевое взаимодействие университетов-партнеров в реализации многоуровневой системы подготовки

и повышении квалификации специалистов в области образовательного менеджмента

The integrated management system


Quality management system

Occupational health and safety management system


Слайд 6 Темпус – 4 Сетевое взаимодействие университетов-партнеров в реализации многоуровневой системы подготовки

и повышении квалификации специалистов в области образовательного менеджмента

The conceptual matrix of the integrated system:

scientific disciplines;
their categories;
chief theoretical statements.


Слайд 7 Темпус – 4 Сетевое взаимодействие университетов-партнеров в реализации многоуровневой системы подготовки

и повышении квалификации специалистов в области образовательного менеджмента

Scientific disciplines and their
branches:
1. In management: social, strategic, innovative management, quality management.
2. In sociology: sociology of management, education, science, knowledge, innovations, personality, youth, professions, labour.
3. In psychology: pedagogical psychology, managerial psychology, organizational psychology, labour psychology and ergonomics.
4. In pedagogy social pedagogy, andragogy, university pedagogy, pedagogical management, professional pedagogy.


Слайд 8 Темпус – 4 Сетевое взаимодействие университетов-партнеров в реализации многоуровневой системы подготовки

и повышении квалификации специалистов в области образовательного менеджмента

The levels of the factors of continuous quality improvement of professional training:

international;
national;
regional;
university;
chair;
academic;
student.


Слайд 9 Темпус – 4 Сетевое взаимодействие университетов-партнеров в реализации многоуровневой системы подготовки

и повышении квалификации специалистов в области образовательного менеджмента

Statements revealing these factors:

1. Continuous university teachers’ professional development includes scientific and professional pedagogical development.

2. Training students for research approach implementing in their future professional activity is the leading factor of graduates’ research competence principals formation.


Слайд 10 Темпус – 4 Сетевое взаимодействие университетов-партнеров в реализации многоуровневой системы подготовки

и повышении квалификации специалистов в области образовательного менеджмента

Statements, revealing these factors:

3. University goal achievement productivity is provided with the optimal identification of the initial condition of the processes, relations, kinds of activities, relevant formulation and optimal realization of intermediate, total and strategic goals.

4. The essential factor of the continuous quality improvement of professional training is the achievement by the university its leading role in the regional system of secondary, technical secondary and higher education.


Слайд 11 Темпус – 4 Сетевое взаимодействие университетов-партнеров в реализации многоуровневой системы подготовки

и повышении квалификации специалистов в области образовательного менеджмента

Statements revealing these factors:

5. The formation of social and professional responsibility becomes the essential system-forming factor of the quality improvement of professional training.


Слайд 12 Темпус – 4 Сетевое взаимодействие университетов-партнеров в реализации многоуровневой системы подготовки

и повышении квалификации специалистов в области образовательного менеджмента







The quality of the educational process



Teaching technologies





Learning technologies


Слайд 13 Темпус – 4 Сетевое взаимодействие университетов-партнеров в реализации многоуровневой системы подготовки

и повышении квалификации специалистов в области образовательного менеджмента

Personal and professional development of specialists

leads
to


the retardation of the professional self-development;


professional crises;


professional destructions.



Слайд 14 Темпус – 4 Сетевое взаимодействие университетов-партнеров в реализации многоуровневой системы подготовки

и повышении квалификации специалистов в области образовательного менеджмента


MANAGEMENT
SYSTEM


is the essential factor of continuous quality improvement of professional training.

Its establishment and advancement:

1) correspond with the current and perspective goals of the university development;
2) guarantee the efficiency of the activities held by the university.


Слайд 15Click to edit company slogan .
Спасибо за внимание !

Учреждение образования
«Витебский государственный университет им. П.М. Машерова»

Thank you for your attention !


Обратная связь

Если не удалось найти и скачать презентацию, Вы можете заказать его на нашем сайте. Мы постараемся найти нужный Вам материал и отправим по электронной почте. Не стесняйтесь обращаться к нам, если у вас возникли вопросы или пожелания:

Email: Нажмите что бы посмотреть 

Что такое ThePresentation.ru?

Это сайт презентаций, докладов, проектов, шаблонов в формате PowerPoint. Мы помогаем школьникам, студентам, учителям, преподавателям хранить и обмениваться учебными материалами с другими пользователями.


Для правообладателей

Яндекс.Метрика