Формирование и активизация навыков говорения школьников презентация

Содержание

Типы заданий к устной части экзаменов на 2015 год http://www.fipi.ru/content/otkrytyy-bank-zadaniy-oge ОГЭ Тематическое монологическое высказывание Комбинированный диалог

Слайд 1Формирование и активизация навыков говорения школьников
Чекчурина Ольга Юрьевна
Заместитель директора по методической

работе
АНО «Лаборатория Иностранных Языков»

Слайд 2Типы заданий к устной части экзаменов на 2015 год http://www.fipi.ru/content/otkrytyy-bank-zadaniy-oge


ОГЭ
Тематическое монологическое высказывание
Комбинированный диалог




Слайд 3ОГЭ
http://opengia.ru/subjects/english-9/topics/1 банк открытых заданий по говорению
Тask 1
Speak about important inventions.
Remember to

say:
- what invention you consider the most important
- what devices you often use and what for
- why it is difficult for people to do without  computers and mobile phones
You have to talk for 1.5–2 minutes. The examiner will listen until you have finished. Then he/she will ask you some questions.
STUDENT CARD
Task 2 (2–3 minutes)
You play the part of a student in an international language school. You are going to have a Halloween party this Saturday but you don’t know much about Halloween. You know that your classmate Sophie/Sebastian has a book on Halloween traditions. You come to Sophie’s/Sebastian’s room.
·       Explain the situation and ask if you can borrow the book.
·        Answer your classmate’s questions about holidays.
·        Answer the questions about travelling.
·        Reject your classmate’s invitation. Give an excuse.
You begin the conversation. The examiner will play the part of your classmate.
Remember to:
·        mention all the four aspects of the task
·        take an active part in the conversation and be polite


Слайд 4Задания устной части ЕГЭ

Чтение на оценку
Запрос информации по заготовке
Описание иллюстрации
Сравнение двух

иллюстраций – сходство и различие


Слайд 5Запрос информации по заготовке
Melee games


Слайд 6Saying what you think
Patterns of expressing opinion

In my opinion…
I’m convinced that…
It

seems to me…
To tell the truth…
As I see it…
I really believe that…
What I mean is…let me put it another way
It may seem a bit..
Personally, I think…
My own feeling is that…
Why not look at it this way…
The point I am trying to make is that…

To practise asking for, expressing, and justifying opinions

Prepare a few provocative questions to speak about
Pre-teach opinion patterns in action (e.g. ‘continue the sentence)
Students make a list of topics which arouse strong feelings
Divise Ss into groups (‘sorting marbles’) 1 group -1 topic (they choose from the list at random)
Tell them to take their time, set preparation minimum (5-10 min)
Ring the bell , set hourglass to speaking time , ask the rest of the class to prepare POLITE AND POLITICALLY CORRECT questions to the topic


Слайд 7Примеры клише
http://www.autoenglish.org/oralexams/keyphrases.htm клише по функциональным группам


Слайд 8Коллекции клише для подготовки к письму и говорению - здесь


Слайд 9Примеры клише
http://www.autoenglish.org/oralexams/keyphrases.htm клише по функциональным группам


Слайд 10Клише для контрастивного описания иллюстраций
I am going to show and compare

these 2 photos which depict….. Let’s start by some similarities between them…
Both pictures are photographs showing..Also..
There are some dramatic differences between them I’d like to pinpoint now…
The first picture shows , while in the second we can see…
perhaps the people in the 1st photos are…who are …ing and ing.. They are feeling..there is an interesting detail which has attracted my attention, this is…it is important because…I would like to be in their shoes because…
Unlike the 1st photo the 2d looks like a…or it is maybe a …somewhere in the…It reminds me of…Maybe…Also

Слайд 11Коллекция карточек с грамматическими клише –ресурс для подготовки к описанию и

сравнению фото

Слайд 12Карточки к грамматике активизируют навыки говорения


Слайд 13 I I am going to show and compare these 2 photos

which depict….. Let’s start by some similarities between them… Both pictures are photographs showing..Also.. The first picture shows , while in the second we can see… perhaps the people in the 1st photos are…who are …ing and ing.. They are feeling..there is an interesting detail which has attracted my attention, this is…it is important because…I would like to be in their shoes because… Unlike the 1st photo the 2d looks like a…or it is maybe a …somewhere in the…It reminds me of…Maybe…Also

Descriptive techniques
Comparing techniques
Contrasting techniques
Summarizing techniques


Слайд 14Comparing and contrasting photographs


Слайд 15Рекомендуем использовать


Слайд 17Читайте книги по методике из нашего фонда за 1000 рублей в год по

карте «Экслибрис-Л» аннотации на книги – здесь:



Слайд 18Новости о семинарах и программах повышения квалификации – здесь:
http://vk.com/bookshop247



Аннотации

к книгам и цены на них:


Слайд 19МАГАЗИН ИНОСТРАННОЙ КНИГИ «ОКСБРИДЖ»
КНИГИ
КОНСУЛЬТАЦИИ МЕТОДИСТОВ
АНОНСЫ СЕМИНАРОВ , ОЛИМПИАД И КОНКУРСОВ
НОВОСИБИРСК ул.

КАМЕНСКАЯ 32 ОФИС 101

Слайд 20«Оксбридж» – книги на иностранных языках, консультации, мероприятия


Обратная связь

Если не удалось найти и скачать презентацию, Вы можете заказать его на нашем сайте. Мы постараемся найти нужный Вам материал и отправим по электронной почте. Не стесняйтесь обращаться к нам, если у вас возникли вопросы или пожелания:

Email: Нажмите что бы посмотреть 

Что такое ThePresentation.ru?

Это сайт презентаций, докладов, проектов, шаблонов в формате PowerPoint. Мы помогаем школьникам, студентам, учителям, преподавателям хранить и обмениваться учебными материалами с другими пользователями.


Для правообладателей

Яндекс.Метрика