Презентация на тему How SEO technology and techniques will change in 2016

Презентация на тему How SEO technology and techniques will change in 2016, предмет презентации: Маркетинг. Этот материал содержит 40 слайдов. Красочные слайды и илюстрации помогут Вам заинтересовать свою аудиторию. Для просмотра воспользуйтесь проигрывателем, если материал оказался полезным для Вас - поделитесь им с друзьями с помощью социальных кнопок и добавьте наш сайт презентаций ThePresentation.ru в закладки!

Слайды и текст этой презентации

Слайд 1
Текст слайда:

How SEO technology and techniques will change in 2016

Steve Masters
Services Director
Vertical Leap

company logo>

Learn how algorithms will liberate search marketers to be more efficient and effective.


Слайд 2
Текст слайда:

Agenda

Big data problems facing SEO experts
How this is changing search marketing
Aggregating and presenting data
Insights and algorithms
Machine learning and artificial intelligence


Слайд 3
Текст слайда:

About me

Services Director at Vertical Leap
Ex-journalist
I ran the launch promotion on MSN in the late 90s for MSN Messenger
I once sold a domain name for $5000 two days after I registered it because someone thought of the same idea at the same time.
I met Brian May by accident - he directed me to my seat at a T'Pau concert ♫♪


Слайд 4
Текст слайда:

Multiple data sources


Слайд 5
Текст слайда:


Data explosion

“Every day, we create 2.5 quintillion bytes of data — so much that 90% of the data in the world today has been created in the past two years alone.” IBM


Слайд 6
Текст слайда:

The productivity imbalance


Слайд 7
Текст слайда:

Big data is changing search marketing

People + robots
= force multiplier


Слайд 8
Текст слайда:

Google Flu Trends

Google’s flu predictor uses search query volumes to track the spread of influenza.


Слайд 9
Текст слайда:

The more big data we create, the more we need bots to manage it.


Слайд 10
Текст слайда:

Cars will soon drive themselves


Слайд 11
Текст слайда:

And robots will deliver orders


Слайд 12
Текст слайда:

Think how many man hours Google Analytics saves you


Слайд 13
Текст слайда:

A person can only do one thing at a time


Слайд 14
Текст слайда:

People get tired


Слайд 15
Текст слайда:

Computers versus people

Multi-tasking, no fatigue*, no breaks, accuracy, repetition, no emotion

*Battery life notwithstanding


Слайд 16
Текст слайда:

Your website’s technical data

Hierarchy
URLs
Words
Relevance
User flow
Layout
Mobile v desktop
Speed and tech factors



Слайд 17
Текст слайда:

Your competitor’s technical data

Who else is ranking for your keywords?

Who’s going up and who’s dropping?

Auditing
Backlink profile
Technical analysis
Content analysis
Comparative data



Слайд 18
Текст слайда:

Companies are investing in native technology to replace manual labour


Слайд 19
Текст слайда:

Multiple data points

Population stats
Impressions, traffic, sales
Footfall
Time of year/day
Weather
Customer data
Previous year data
The competition


Слайд 20
Текст слайда:

Apollo Insights - big data


Слайд 21
Текст слайда:

All the data in one place


Слайд 22
Текст слайда:

Collating page data from multiple sources in Apollo Insights


Слайд 23
Текст слайда:

Creating a long-term visibility footprint graph


Слайд 24
Текст слайда:

The evolution of automation


Слайд 25
Текст слайда:

Multiple data sources


Слайд 26
Текст слайда:

Thorough auditing 24x7


Слайд 27
Текст слайда:

Search marketing intelligence


Слайд 28
Текст слайда:

Algorithms are the future of marketing automation


Слайд 29
Текст слайда:

Advisor algorithms


Слайд 30
Текст слайда:

The combination of experts and algorithms is a powerful force multiplier


Слайд 31
Текст слайда:

Actionable Insights


Слайд 32
Текст слайда:

Turning manual processes into algorithms


Слайд 33
Текст слайда:


Machine learning in our generation will be hampered by the Dunning Kruger effect


Слайд 34
Текст слайда:


… until we teach them to develop their own will to make themselves smarter


Слайд 35
Текст слайда:


Google’s TensorFlow is open source


Слайд 36
Текст слайда:

Takeaways

Collect all the data possible related to a website.

Make it easy to report on and analyse that data.

Create automated process for analysing and advising on that data.

Liberate experts to do more creative work.


Слайд 37
Текст слайда:

Vote

How many data sources do you currently use?

1-5
6-10
11-15
16-20
20+


Слайд 38
Текст слайда:

Vote

How ‘on top’ of your data are you?

Not really sure where to start
Have started looking at it but feeling overwhelmed
We have lots of data in various places but struggling to bring it together into one place
We are collating and starting to analyse
Totally all over it ☺


Слайд 39
Текст слайда:

Vote

Are you currently using any form of algorithms to manage your search marketing?

Yes
No
Don’t know


Слайд 40
Текст слайда:

Summary – questions please!

1
2
3
4
5

To learn more, visit www.vertical-leap.uk



Recommended Smart Insights resources:


Обратная связь

Если не удалось найти и скачать презентацию, Вы можете заказать его на нашем сайте. Мы постараемся найти нужный Вам материал и отправим по электронной почте. Не стесняйтесь обращаться к нам, если у вас возникли вопросы или пожелания:

Email: Нажмите что бы посмотреть 

Что такое ThePresentation.ru?

Это сайт презентаций, докладов, проектов, шаблонов в формате PowerPoint. Мы помогаем школьникам, студентам, учителям, преподавателям хранить и обмениваться учебными материалами с другими пользователями.


Для правообладателей

Яндекс.Метрика