Азбука Вкуса презентация

«Азбука Вкуса» является уникальной для России розничной сетью, лидером в сегменте качественной розницы, включающей 100 магазинов в Московском и Ленинградском регионах. Компания развивает портфель из 4 наиболее популярных форматов торговли

Слайд 1Сентябрь 2016

Азбука Вкуса


Слайд 2
«Азбука Вкуса» является уникальной для России розничной сетью, лидером в сегменте

качественной розницы, включающей 100 магазинов в Московском и Ленинградском регионах.
Компания развивает портфель из 4 наиболее популярных форматов торговли - супермаркеты «Азбука Вкуса» (79 магазинов), конвиниентсторы «АВ Daily» (11 магазинов) и супермаркеты с большой площадью в концепции рынка «АВ Маркет» (10 магазинов) и онлайн-магазин
Бренд «Азбука вкуса» обладает уникальным позиционированием, высоким знанием марки у целевой аудитории и лояльностью покупателей
Для контроля за качеством продаваемой продукции компания создала собственное производство готовых продуктов и лабораторию, проверяющую состав и потребительские свойства всех товаров торговой сети

Лидер на рынке продуктового ритейла в сегменте качественной розницы

*

*

*

*

*

*



*

*

*

*

*

*

*

*



*

*

*

*

*

*

*

*

*

*


Слайд 3Ключевые факторы успеха
Отличительная и высокоэффективная бизнес модель
Источник: данные Компании, Bloomberg, Accenture
1

Отчет «Accenture Consumer Analytics 2013 – 2015

3


Слайд 4Диверсификация розничных форматов
Три формата супермаркетов, online магазин
Интернет магазин av.ru
По данным на

2015 г.

Сеть супермаркетов – безоговорочный лидер по качеству продуктов и сервисов в сегменте супермаркет.

Высокая доля уникального товара: качественная кулинария (собственного производства), прекрасный ассортимент алкоголя; уникальная продукция кондитерского производства, базовый ассортимент по среднерыночным ценам

Высокое качество обслуживания, элементы персонального обслуживания.

Удобное для целевой аудитории расположение, приятная атмосфера и отличный дизайн интерьеров.

Расположение в регионах с высокой концентрацией целевой аудитории: Москва и Санкт-Петербург

Супермаркет с элементами рынка - широким ассортиментом, высокой долей фреш и собственного производства, тематическими кафе, доступный по ценам, с ярким и вкусным сервисом.

Уровень цен с ориентиром на уровень доходы средний и ниже среднего


Активный дружелюбный сервис,
максимально открытый процесс производства, возможность всю кулинарию съесть в кафе магазина.

Большой набор доп. услуг. активная промополитика и большое число активностей в выходные дни.

Потенциал выходы в регионы без инвестиций в фабрику и ощутимых инвестиций в логистику.

Сеть магазинов у дома («convenience store»), с лимитированным выбором товаров на каждый день и «to go», с возможностью совершать покупки быстро.

Ценовой уровень сопоставим с базовым форматом .

Готовые решения на каждый день (завтрак/обед/ужин) – кулинария, предупакованный товар высокого качества

Удобное размещение в зоне пешей доступности для клиентов; Высокая скорость и качество обслуживания, быстрота совершения покупки.

Доставка онлайн-заказов и сопутствующие сервисы.

Весь ассортимент АВ и Daily, частично Маркет. Единые цены.

Круглосуточная доставка по Москве и МО. Доставка по Санкт-Петербургу. Доставка в день заказа. Удобные двухчасовые интервалы.



Лучший на рынке уровень сервиса. Персонализированная коммуникация.


Семейство сопутствующих сервисов.



Слайд 5Подход омниканальности нацелен на последовательную интеграцию всех каналов продаж. При объединении

каналов и сервисов у клиента нет необходимости переключаться между ними, и он получает возможность совершить покупку любым удобным способом.


Процесс покупки гибкий и удобный, может начаться в онлайн точке входа, а закончиться в оффлайновой. Таким образом, у потребителя формируется образ компании как единого целого, и компания получает бОльшую долю в общих покупках клиента на рынке итого.

Преимущества для Компании:

Омниканальные бизнесы более прибыльны, их рыночная стоимость выше.
Омниклиент покупает больше, чаще и более лоялен.
Новые способы взаимодействия привлекают новых клиентов.
Сквозная (единая) идентичность бренда помогает устранить естественные недостатки отдельных каналов.

Omni-channel

инновационные возможности для роста бизнеса


Слайд 6Food products of own production
• 7000-square-metre shop for production of

culinary products with a
daily output of 25.5 tons, 730 SKU products
• 4300-square-metre shop for production of confectionery and
bakery products with a daily output of 11 400 280 SKU
• All production facilities are certified according to ISO 22000 standard
• It is planned to increase the production capacity to 108.8 tons in 5 years
• Production capacity in St. Petersburg - 1.8 tons of products on a daily bases

Modern production facilities

Wide selection of own ready-products from the best chefs

Wide assortment of ready-products (3 800 SKU)


Слайд 7Own brands
Unique portfolio of PLP
Private-label products (PLP) are growing faster than

AB

Источник: данные Компании

СТМ (Private-label products) - products unique to the market

5 PLP; • 1300 SKU; • 50% of the portfolio are products of own production; • Unique to the market brands of ready-packed culinary stuff
• By 2019, PLP will provide more than a quarter of the TO network

Improving PLP profitability


Слайд 8The emphasis on freshness and quality

Современная тестирующая лаборатория
Technological laboratory where all

the products sold by the Company are tested for compliance with quality and safety standards • Modern equipment for microbiological, physical and chemical analysis • Guarantee of preventing the entry of a high content of pesticides, heavy metals, antibiotics or dangerous microorganisms to the shelves of products • Additional expert examination of the product origin

Слайд 9High quality of service
High-performance HR policy
The store runs 1 sale

employee for every 10 m2 of retail space (the highest rate among competitors), which is reflected in higher personnel costs Salesroom personnel shall also work as consultants on the bases of proactive communication with clients in a precautionary manner which will be encouraged and promoted.
The managers and sellers of salesrooms should act as follows:
perform their duties accodingly using skills of soft non-directive sales, focusing attention on the choice of fresh products, cross-selling, ie recommending wine to the selected food, etc - help clients gently but effectively increasing sales and average ticket - take part in additional services which significantly increase the level of servicing and customer loyalty while not being available in the comperitor stores: - make fish cleaning and gutting - help clients to make self-service operations on cash desks which can scan products and accept cash and cards - provide free biodegradable bags - help with product packaging at the exit of the chain stores
- offer parking places for cars and bikes in most retail stores - help with loading food into cars - deliver ready-to-eat food products home/offering online purchases

High quality service


Personnel Development and Training Unique System, created in 2006 and based on continuous learning and training.
The company has its own Training Center and developed a system of distance learning. The staff is being trained within an education and training program for the development of soft skills of sales and increase of average bill.
Financial incentives for encouraging staff to increase sales.
Own Wine Academy which produces professional kavistes, including for work in Enoteca retail network. The ABC of Taste unit has received several times the award "Best employer among retailers". It has Mentoring Institute which aims at transfering quickly and efficiently the necessary skills and knowledge to the new employees. The mentors staff is recruited and deployed from among of employees with long and successful experience in the retail outlets of the company.

Excellent level of servicing

Источник: данные Компании, Ведомости


Слайд 10Bases of leadership in the segment
Technologies and innovations


Слайд 11Quality control
Security guarantees and customer care


Слайд 12Корпоративное управление и топ менеджмент
Vladimir Sadovin

CEO since 2004
Previous experience:
"Russian product“, “Dixis”


Education: Moscow State Institute of International Relations and International Christian University (Japan)


Victoria Lubnina (DipIFR ACCA)
Chief Financial Officer of the Company since 2002
Previous experience: "Uniland" (Dixie)
Education: University of Economics and Finance, St. Petersburg

Galina Yashchuk

Marketing Director of the Company since 2004
Previous experience: Marketing Director of network "Crossroads" (X5 Retail roup)
Education: Moscow State Pedagogical University named after Lenin

Elena Tsukanova

Director of the Company's staff since 2004
Education: Leningrad Institute of Railway Transport Engineers

Denis Sologub

Executive Director of the Company since 2016
Previous experience: Director of Innovation and IT (2002-2016),
Head of the ERP system implementation at the ABC of Taste company (2001)
Education: Institute of Cryptography, comunication and IT

Краткая биография топ-менеджеров

Juliy Losev
Director of the Company's development since 2014
Previous experience: Director of Development network "Crossroads", Development Director of "Eldorado“ Network
Education: Tula Polytechnic Institute


Слайд 13Corporate governance and top management
Sergey Pashentsev
Trade Director since 2005
(Azbuka

Vkusa/ABC of Taste supermarket format). Has been working in the Company since 1997.
Education: Moscow State Technological University named after Tsiolkovsky

Natalia Markicheva

Commercial Director since 2014. Has been working in the Commercial Department since 2000
Education: Moscow State University and Moscow University of Finance and Law


Brief biographies of top managers

Konstantin Venevtsev
Quality Director since 2006. Has been with the Company since 2003
Education: University of Technology (Moscow Region)

Egor Lanko
Director
Omni-channel of the Company since 2016 Previous experience: Director of online supermarket av.ru (2013 - 2016), CEO of Legendary digital agency (2010 - 2013)
Education: Kiev National University named after Taras Shevchenko

Vadim Dolgov

■ Format Head
■ "AV MARKET" since 2015
■ Previous experience: Purchasing Director of O’KEY company in the FOOD category
Education: Institute of ■ Tec hnical Creativity and Patenting

Olga Zalunina
Format Head
"АВ DAILY" since Previous experience: Commercial Director of "Azbuka Vkusa" since 2002
Education: Moscow State University named after Lomonosov


Слайд 14Statistics for 2013 compared to large retail operators
1 Retail business

Y-o-Y revenue growth
2 Stores that have worked for18 months are taken into consideration when calculating the LFL traffic and LFL sales. As a result, the information may not be fully comparable with other companies' data
3 DIXY's average check is given for "MEGAMART" format

LFL sales growth2 (%)





Sales growth¹ (%)

Average bill² (RUB)

LFL traffic dynamics2 (%)

Source: Company data


Слайд 151The EBITDAR is calculated as the EBITDA plus the sum of

rental/leasing costs
2The ratio of annual revenue to the average sales area (based on the latest available companies' data)
3The losses are calculated as a percentage of revenues. The AV losses are calculated for Moscow AV supermarkets
4The ratio is calculated as the ratio of EBIT and the average value of the sum of the equity capital and all loans at the end of the respective periods

EBITDAR profitability1 (%)



Gross margin (%)

Revenues per 1 sq. m.² (in rubles)

EBITDA profitability (%)

Write-off ratio3 (% of revenues)


Considerable profitability against the background of high rent, personnel costs and write-offs

Source: Company data for 2013

н.д.


Слайд 16Statistics for the 1st half of 2016 compared to large retail

operators


2


Слайд 17Statistics for the 1st half of 2016 compared to large retail

operators

3


Gross margin, % of revenues

EBITDAR profitability, % of revenues

EBITDA profitability, % of revenues

Revenues per 1 sq. m., thous. rubles


Обратная связь

Если не удалось найти и скачать презентацию, Вы можете заказать его на нашем сайте. Мы постараемся найти нужный Вам материал и отправим по электронной почте. Не стесняйтесь обращаться к нам, если у вас возникли вопросы или пожелания:

Email: Нажмите что бы посмотреть 

Что такое ThePresentation.ru?

Это сайт презентаций, докладов, проектов, шаблонов в формате PowerPoint. Мы помогаем школьникам, студентам, учителям, преподавателям хранить и обмениваться учебными материалами с другими пользователями.


Для правообладателей

Яндекс.Метрика