Naiqi Weng -- Autodesk Developer Network
Education
Bachelor of Computer Science
Master of Computer Science
Working experience
Supporting software: Maya API, MotionBuilder SDK and 3dsMax SDK
Naiqi.weng@autodesk.com
A.x
B.y
Curve
Revolve
Surface
Time
Anim
Curve
Transform
File
Texture
Phong
Shader
Shading
Group
poly
deformer
poly
output attributes
input attributes
Node
“Smiley” Node Attributes
Float “rotation”
Float “diameter”
Int32 “numEyes”
Node A
Node B
compound,
array,
Simple,
compound array
Node type definition
myAttr
Actual instance of a node
myNode1
myPlug1(myNode1, myAttr)
myPlug2(myNode2, myAttr)
myNode
myNode2
setAttr myNode1.myAttr 5;
setAttr myNode2.myAttr 10;
0 – 0x7ffff (524288 ids)
0x80000 – 0xfffff
Internal Use
DevKit Examples
0x100fff – 0xffffff
Global IDs
MStatus uninitializePlugin(MObject obj)
{
MFnPlugin plugin(obj);
MStatus status = plugin.deregisterNode( myNode::id );
return status;
}
void* myNode::creator()
{
return new myNode;
}
output attributes
input attributes
Node
?
D
volume
radius
setAttr D.radius 5
attributeAffects(radius,volume)
MStatus myNode::compute(const MPlug& plug, MDataBlock& dataBlock)
{
if (plug = = myOutputAttr )
{
//your compute algorithm for output1
}
if (plug = = myOutputAttrTwo)
{
//your compute algorithm for output2
}
return MStatus::kUnknownParameter
}
myNode
myInput
myOutput
myOutputTwo
getAttr myNode1.myOutput;
API Docs
data
A
B
D
C
E
input
output1
output2
Node
output attributes
input attributes
Node
MPlug::getValue()
MPlug::setValue()
MDataHandle::asXXX()
MDataHandle::setXXX()
MPxNode::compute()
Если не удалось найти и скачать презентацию, Вы можете заказать его на нашем сайте. Мы постараемся найти нужный Вам материал и отправим по электронной почте. Не стесняйтесь обращаться к нам, если у вас возникли вопросы или пожелания:
Email: Нажмите что бы посмотреть