The Choice and evaluation of ideas презентация

what is Q-sorting? - a psychological test requiring subjects to sort items relative to one another along a dimension such as "agree"/"disagree" for analysis byQ-methodological statistics. Martynova E

Слайд 1The Choice and evaluation of ideas 2.11.

Q-Sorting


Martynova E




Слайд 2what is Q-sorting?
- a psychological test requiring subjects to sort items relative to one another along a dimension such as "agree"/"disagree" for analysis byQ-methodological statistics.




Martynova E


Слайд 3
When carrying out Q-sorting, a sample of 30-60 people is considered

representative.



Martynova E

Слайд 4Evaluation of the effectiveness of advertising as a creative product
What

are the criteria for expert evaluation of the creative design of advertising?

Martynova E


Слайд 5
In order for the desired result to be achieved, it is

necessary to conduct a study of target audiences.
creative strategy should always be based on the brand's position and fully comply with it.
People buy not goods, but the fulfillment of their desires, plans, problems, future, dreams, lifestyle.

Martynova E


Слайд 6Criteria for evaluating creative strategies
(1) the lack of a "vampire effect“
(2)

the conformity of the TM position
(3) novelty
(4) universality
(5) originality
(6) flexibility
(7) efficiency
(8) relevance
(9) value
(10) attractiveness
(11) the degree of complexity
(12) elegance
(13) expressiveness

Martynova E


Обратная связь

Если не удалось найти и скачать презентацию, Вы можете заказать его на нашем сайте. Мы постараемся найти нужный Вам материал и отправим по электронной почте. Не стесняйтесь обращаться к нам, если у вас возникли вопросы или пожелания:

Email: Нажмите что бы посмотреть 

Что такое ThePresentation.ru?

Это сайт презентаций, докладов, проектов, шаблонов в формате PowerPoint. Мы помогаем школьникам, студентам, учителям, преподавателям хранить и обмениваться учебными материалами с другими пользователями.


Для правообладателей

Яндекс.Метрика